Årsmøte

Postet av Fredrikstad IF den 9. Feb 2017

Fredrikstad Idrettsforening har avholdt sitt årsmøte. Der overtok Helge Sandvik ledervervet etter Ragnar Kruse Madsen som har sittet som leder i til sammen 20 år i to perioder. Helge Sandvik takket for tilliten og framførte en hilsen og takk til avgått leder og håpet å kunne videreføre hans visjoner og arbeid.

Årsberetningen vitner om stor aktivitet. Særlig arbeides det godt i trimgruppene og i barn- og ungdomsavdelingene. Trimgruppene er stabile og trenings- og konkurranselysten er stor. Trivselsfaktoren og sosialt samvær er viktig. Det er halv- og helmaraton som er hovedmålet for mange. Lokale løp er meget populære. Barn- og ungdomsavdelingen teller opp mot 200 utøvere, og det oser av aktivitet på de ulike treningsarenaene. Mange gode plasseringer, medaljer og resultater i stevner og mesterskap.

Bestemannspremier for 2016 til Nora Wold, Marlen Aakre og Jørgen Høiden. Se egen sak.

Styrets innsatspremie 2016 gikk til Tore Møller.

Pengegaver fra FIF-trimmen og Seniortrimmen.

Regnskap var i henhold til budsjett og bar preg av en sunn og god økonomi. Betydelige midler kommer fra dugnader og frivillig innsats. Det ble enstemmig godkjent uten bemerkninger.

Fredrikstad Idrettsforening har noen utfordringer når det gjelder utviklingen videre. Treningsmulighetene vinterstid er begrenset. Øverst på ønskelisten står en tidsmessig friidrettshall i Nedre Glomma regionen. Ellers arbeides det kontinuerlig, til dels i samarbeid med kommunen, med oppgraderinger og vedlikehold av bygg og anlegg.

Foreningens formål er blant annet å drive med friidrett, trim og mosjon for alle og å være blant de beste friidrettsforeningene i Norge.

Se protokoll fra årsmøte her og vedtatt årsberetning