Leders hjørne 20/9-17

Postet av Fredrikstad IF den 20. Sep 2017

Hei alle medlemmer i FIF

En sommer er over og friidrettssesongen nærmer seg slutten. Når dette skrives så gjenstår Fredrikstadmarka 15.oktober og Fredrikstad Maraton 28. oktober. Muligens skal vi legge inn et treningsstevne også. Vi vil også delta på Markadagen 24. september hvor mange idrettslag går sammen om å presentere klubbene og få folk ut i marka.

Årets norgesmesterskap har gitt Fredrikstad IF medaljer. Vi kan nevne Nora Wold som har tatt gull i Jr. NM og bronse i Senior NM. Begge medaljer på 400 m hekk. Kristoffer Persen hentet sin første medalje under UM med bronse på 200 m. I tillegg har Marlen Aakre deltatt under Universiaden i Taiwan. Vi kan også nevne August Magnus Flø som fikk 4. plass på 5000 m under Jr NM. Det har også vært mange andre gode resultater blant ungdommen vår og det viser at arbeider godt i barne- og ungdomsklassene. Her må vi berømme de som står på treningsfeltet nesten hver dag samt deltar på stevner sammen med de aktive.

Jeg legger også merke til at mange fra FIF løper mosjonsløp og gjør det bra. Det er bra for klubben at vi også har et aktivt miljø her.  Vi setter også pris på at «gamlekara/damer» bruker FIF huset som utgangspunkt for sin trim i Marka.

September har vært en hektisk måned for oss, med stevner (Salmingkarusell 6, Barnas aktivit etsdag og Fredrikstad Bratteste) og dugnad. Under feiring av Fredrikstad bys 450 års jubileum har vært arrangert lyd og lysshow i marka (Lucid Dream)

Her har FIF huset og våre medlemmer vært meget sentral i gjennomføringen av Lucid Dream. Utallige dugnadstimer i skogen og FIF huset har blitt gjort. Fredrikstad Kommune er meget fornøyd med vårt arbeide og de som står bak Lucid Dream er imponert av vårt arbeid her. Det har også gitt gode penger i «FIF-Kassa». Takk til alle som stod på både natt og dag……

Styret kan melde om bra økonomi i klubben. Vi har også sendt brev til kommunen om at vi ønsker oppgradering av lengdehoppgropene (ny sand) både på Lisleby og i Kongstenhallen. I tillegg trenger kastnettene på begge steder å utbedres. Vi har fått støtte fra kommunen med vedlikehold av FIF huset. Det er dessverre ikke noe nytt å melde omkring Hall tilrettelagt for friidrett.

Det var vel alt for denne gang. Vi sees på Fredrikstad Marka og Fredrikstad Maraton

Helge Sandvik

Leder Fredrikstad IF