7 gull til FIF i Tyrvinglekene

Postet av Rolf Gundersen den 10. Feb 2020

Jamila Isman J-15 tok gull i høyde med et hopp på 1.55 m og leverte godt i flere andre øvelser.

Tyrvinglekene har gjennom årtier vært Norges største friidrettsmønstring for ungdom. I helgen gikk årets innendørsarrangement av stabelen i Bærum Idrettspark. Hele 1200 deltakere stilte i 3000 starter. Arrangementet ble prikkfritt avviklet etter tidsskjema av en dyktig arrangørstab, og publikum ble holdt løpende orientert av en utmerket speakertjeneste.

FIF deltok med 27 deltakere i alderen 12 år til senior som alle leverte gode resultater og personlige bestenoteringer. Hele 7 førsteplasser ble oppsummeringen ved stevnets slutt. I klassen G-12 dukket en ny Breigan opp. Carl Henrik debuterte i større sammenheng med å vinne lengde med et spenstig hopp på 4.44 m. Han gjennomførte også en god 200m. Han fikk selskap av Elias Persen som tok førsteplassen kule med et støt på 7.48 m - en halv meter lengre enn nestemann. Han leverte også sine saker i lengde og sprintløpene.

Storesøster Ida Breigan J-16 viste gryende form på sprinten da hun løp inn til seier på 60m med tiden 7.77 sek. og ny personlig bestenotering. I finaleheatet på 200m utklasset hun konkurrentene og løp inn til gull på tiden 24.77 sek. og sekundet foran nummer to. Ingen tvil om at Ida er i rute og har et solid grunnlag å bygge videre på.

Jamila Isman J-15 viser stabil form og tangerte sin bestenotering da hun hoppet til gull og 1.55 m i høyde. Dermed tok den allsidige jenta sin første seier i Tyrvinglekene i tillegg til en rekke fine resultater i øvrige øvelser. Her er det utvilsomt en konkurransevillig mangekjemper på gang.

Didrik Grøm G18/19 satte personlig bestenotering da han løp inn til gull og tiden 22.32 sek. på 200m. Den målbevisste sprinteren hadde plukket ut denne distansen i årets stevne, og lyktes med det både med resultat og plassering. Det blir morsomt å følge med i UM samme sted om 3 uker.

Nora Wold løp 400m i seniorklassen og leverte et sterkt løp opp mot sitt beste. Etter 200m tok hun frontposisjon og løp inn til gull og tiden 55.37 sek. Dermed henviste hun Tjalves Sara Dorthea Jensen til andreplass. Tydelig at grunnlaget er i orden og formen stabil. Mye tyder på at hun går sin beste sesong i møte. Herman Aarebrot (14) løp 3.000m i seniorklassen og hadde et durabelig oppgjør med jevnaldrende Mikkel Bakken som han avgjorde til fordel med to hundredeler. Herman fikk den gode tiden 9.14.11 min. som kvalifiserer til deltakelse i mesterskap. Et distansetalent av de sjeldne alderen tatt i betraktning.

Avslutningsvis må nevnes at FIF er i ferd med å markere seg som en hekkeløper-klubb på kvinnesiden. I tillegg til våre to etablerte, gror det godt i de aldersbestemte klassene. På 60m hekk J-15 tok Karina, Viktoria, Jamila og Leah 4 av de 6 første plassene. Gledelig var det også med gode resultater og plasseringer i tekniske øvelser.

Av Rolf B. Gundersen (tekst og foto)

Se resultater her

Se bildealbum her