Kristoffer vant 200m i Tønsberg

Postet av Rolf Gundersen den 8. Jun 2020

Kristoffer Persen (til høyre) vant 200m MS og fikk følge av bror Fredrik som ble nummer to på 200m G-18/19

Stevnene kommer nå på løpende bånd. Riktignok med begrenset øvelsesutvalg og deltakelse som følge av smittevernreglene. Tønsberg FIK inviterte lørdag til treningsstevne i sprint for senior og aldersbestemte klasser. Kristoffer Persen viser solid sprintform og lukter på klubbrekordene på 100m og 200m. Denne gangen vant han 200m MS på tiden 22.08 sek. og ny personlig bestenotering. Tiden er ett fattig hundredel fra klubbrekorden til Espen Wisur fra 2006. De neste ukene byr på nye muligheter. Fredrik Persen ble nummer to på 200m G-18/19 med tiden 23.59 sek. som også er ny personlig bestenotering. Dermed har han allerede kvalifisert seg til junior-NM på begge sprintdistansene.

På Bislett inviterte IK Tjalve et rent seniorstevne og plasseringene må sees i lys av det. Ida Breigan (16) løp 300m for første gang på den flotte tiden 39.38 sek. Tiden er helt i toppsjiktet for aldersklassen og holdt til en femteplass i det gode selskap. Etablerte Nora Wold løp inn til en fjerdeplass med tiden 39.15 sek. Emma Skibstad Bekkevik (16) ble nummer 13 med tiden 42.84 sek. Vant gjorde veteranen Elisabeth Slettum, Skjalg IL med tiden 37.97 sek. Favoritten Andrea Rooth ble disket på grunn av tjuvstart. Didrik Grøm (18) løp den ukurante øvelsen 150m på den gode tiden 16.72 sek. og bekreftet at det ser lovende ut for sprinterne i FIF for tiden. Tiden holdt til en fjerdeplass. Vant gjorde Patrick Mango Bifuho, Tyrving IL med tiden 16.18 sek.

Rolf B. Gundersen (tekst og foto)