Leders hjørne 8/6-20

Postet av Fredrikstad IF den 9. Jun 2020

Hei alle FIF medlemmer

Dagene er fremdeles ikke helt normale for oss som driver med idrett. Våren har vært helt spesielt med stenging av anlegg og FIF huset. Myndighetene har ikke sluppet helt opp, men treningen utendørs går nå nærmest som normalt og stevner har startet opp igjen. Gledelig er det at våre aktive ser ut til å fortsette framgangen fra sist sesong og det tyder jo på at treningen har blitt gjennomført på tross av situasjonen vi har vært i. Klubbrekord og personlige rekorder har allerede blitt satt i år. Jeg er spent på å se resultatene videre i sesongen.

Styret har foreløpig valgt å ikke sende ut års-kontingent, men nå er det like før vi gjør dette. Kontingent er en del av det å drive klubb. Utgifter som strøm, telefon, vasking, krets-kontingenter, forsikring, trenergodtgjøringer og start-kontingenter påløper selv med mindre aktivetet. Inntekter som leie av hus og arrangement av løp har helt uteblitt. Startkontigent har vi tilbakebetalt etter avlysning av Fredrikstadløpet. Vi har likevel god økonomi så det er ingen fare med FIF og vi vil greie oss gjennom denne situasjonen med god margin.

Vi avventer fremdeles åpning av FIF huset med treningsrom og garderober. Myndighetene har ennå ikke gitt klarsignal åpning av dette så vi i styret har valgt å holde stengt. Så snart det gis åpning så kommer vi til å meddele de aktive og trenere dette.

Når det gjelder Østfoldhallen så monteres det nå gjerder på Mezzaninen. Det vil da være klart til ny sesong med innetrening. I tillegg har vi malt lengdegropa utvendig og det vil bli montert FIF-skilt som viser at dette anlegget er «vårt». Jeg tror det blir fint der når alt er ferdig. Vi har fått kr 50 000 til å etablere kastnett og annet kastutstyr der, men her har vi ennå ikke fått tillatelse av kommunen da de må avsette deler av hallen til lager. Vi håper vi kan få til noe likevel for det er viktig for FIF og ha mulighet for kastere å trene innendørs om vinteren.

Så er det bare for meg å ønske alle en fin friidrettssommer og håper at alt vil bli mer normalt i tiden framover.

God Sommer!

Helge S