Henning Olsen Minneløp

Postet av Rolf Gundersen den 24. Apr 2017

Over hundre ungdommer boltret seg rundt annen dam i Bjørndalen da tradisjonelle Henning Olsen Minneløp ble arrangert i dag. De yngste løp 500 meter mens de eldste løp ca. 940 meter (en runde).

Værgudene snudde og viste seg fra en bedre side og begunstiget arrangementet med solskinn og blå himmel. Det ble utkjempet mange dueller og innsatsen var på topp. Det ble også oppnådd respektable tider, og flere kunne notere seg for personlige rekorder i den tradisjonelle løypa rundt dammen. Som seg hør og bør ble arrangementet avsluttet med utdeling av medaljer til alle som også fikk en velfortjent godbit fra grillen.

Henning Olsen Minneløp er tilegnet han som gjennom hele sitt voksne liv først representerte klubben som aktiv, og senere arbeidet for at klubben skulle utvikle seg til det den er i dag. Han var formann og æresmedlem og ledet flere betydelige prosjekter. Spesielt hyggelig var det at hans hustru Birgit igjen bivånet arrangementet og barnebarnet Helene deltok i løpet.

Se bildealbum her

Se resultater her