Idrettsleker – Sommerfriidrettsskole 2018

Postet av Fredrikstad IF den 1. Mai 2018

Idrettsleker – Sommerfriidrettsskole 2018:

Arrangeres på Sentralidrettsanlegget 25.- 28. juni kl. 09.00 – 14.00

Aldersgruppe:      6-12 år (1.-6. klasse)

Oppmøte:  Mandag – onsdag :    Sentralidrettsanlegget på Lisleby

Torsdag:                     FIF huset Åsebråtveien 42, Fredrikstad.

Lunsj:                         Det serveres en enkel lunsj hver dag

Pris:                            Kr 800 .-

Påmelding på nett: https://www.deltager.no/Idrettsleker/participant/arrangement.aspx?id=238126

Påmeldingsfrist:     Mandag 11.juni                                 Påmeldingen er bindende

Kontaktperson:

Hedda Glomsrød:       E-post: hedda_glomsrod@hotmail.com         Mob:   414 35 210

Generel info om friidrettsskolen

Det vil i sommer arrangeres en friidrettsskole av Fredrikstad idrettsforening (FIF)for barn og unge i alderen 6 – 12 år (1.- 6.klasse), slik at vi både kan rekruttere nye medlemmer til klubben og spre god friidrett i lokalsamfunnet.

Det vil være fokus på målgruppen 6 – 12 år (1.- 6.klasse), målet er at ungene skal ha det sosialt og morsomt i trygge omgivelser, samtidig som de lærer grunnleggende friidrettsferdigheter.

Norsk Friidretts Idrettsleker vil arrangeres 25. – 28. juni på sentralidrettsanlegget på Lisleby og ved FIF-huset i Åsebråtveien i regi av FIF. Med våre aktivitetsledere og ungdomsledere vil vi være i stand til å håndtere en gruppe deltakere på opp til 100 personer. Friidrettsskolen vil avholdes på dagtid, og her får deltakerne løpe fort, hoppe langt, kaste spyd, hoppe høyt med mer på et moderne friidrettsanlegg!  Vi lar barn og unge utfordre sin styrke, hurtighet og smidighet. Her blir de kjent med friidrettens mange positive og morsomme aktiviteter sammen med jevnaldrene og med våre unge ledere og trenere.

Hovedaktiviteter

De fire dagene arrangeres på følgende måte:

Dag 1:            På sentralidrettsanlegget Lisleby.

Oppstart for friidrettsskolen.

Det vil være lek rettet mot friidrettsøvelser.

Dag 2:            På sentralidrettsanlegget Lisleby.

Aktivitetene blir mer friidrettsspisset.

Det vil være bruk av mye mer friidrettsutstyr.

Det vil være mulighet til å teste ulike øvelser.

Dag 3:            På sentralidrettsanlegget Lisleby.

Konkurransedagen for deltakerne.

Det vil være høy aktivitet på anlegget, der deltakerne kan teste det de ønsker.

Dagen avsluttes med medaljeutdeling.

Dag 4:            På Fredrikstad IF sitt hus, Åsebråtveien 42 i Fredrikstad.

Det vil arrangeres natursti og rebusløp med premier.

Dagen avsluttes med grilling, visning av en film eller en quiz.

Ettersom arrangementet ikke har værforbeholdt, har vi muligheten til å benytte FIF huset hvis det skulle være et vær som ikke er egnet for å være ute i. Dersom noen skulle komme til skade under arrangementet har vi førstehjelpsutstyr ved mindre skader, og bil til transport ved mer alvorligere skader.

Om det er forandring av lokale eller skader det er snakk om, vil foreldrene uansett kontaktes. Suksessfaktoren er at alle må få rett informasjon til rett tid på rett måte. En god dialog er det viktigste.