Minneord Sverre Ivar Authen - 1936-2020

Postet av Fredrikstad IF den 21. Apr 2020

16. april mottok vi beskjed om at Sverre Authen hadde gått bort. Sverre har vært medlem av FIF siden han flyttet hit til byen i 1968

Han fulgte på 70 tallet opp sønnen Terje og fikk da mange venner i FIF. Disse vennskapene fortsatte også etter at Terje sluttet med friidrett. Han har sjelden sagt nei til å ta på seg store og små oppgaver for FIF. Dette førte til at han i 1996 mottok FIF`s fortjenestemedalje for sin innsats gjennom mange år.

Det kunne virke som om dette var en spore til økt innsats og ved små og særlig store nasjonale og internasjonale stevner gjennom minst 30 år har han med bla sine datakunnskaper og ordenssans vært en sentral og viktig bidragsyter. Han hadde i en årrekke også ansvaret for sekretariatet i Tinestafetten med rundt 2000 deltakere og over 100 funksjonærer.

I de ca 10 siste årene har han hatt ansvar for alt av arkiv i FIF. Også på dette området er jobben utført på beste måte. I 12 år (2007-2019) var han med i FIF`s Fondsutvalg og også her ble arbeidet veldig bra utført.

Sverre Authen har også vært en verdifull sosial bidragsyter. Han har vært en aktiv deltaker i sosiale sammenhenger i hovdeforeningen, seniorlauget og seniortrimmen helt fram til på nyåret i 2020.

Han vil bli savnet både som kamerat og som verdifull bidragsyter på mange måter.

Vi lyser fred over Sverres minne.

For FIF hovedstyre                                      FIF seniorlaug og seniortrimmen

Helge Sandvik                                              Åge Evensen