Nora med rekord igjen

Postet av Susanne Sofie Olsen den 30. Jun 2020

Nora Wold satte igjen en flott ny krets- og klubbrekord på 400m hekk med tiden 57.35 sek. på Bislett.

FIF stilte med hele tre deltakere til start i et fulltallig heat på 400m hekk under Boysen Memorial på Bislett. Alle gjorde sine saker bra med personlige bestenoteringer over hele linja. Nora Wold var ikke snauere enn at hun stakk av med seieren på ny krets- og klubbrekord med tiden 57.35 sek. Det er tre hundredeler bedre enn resultatet på Lisleby for nøyaktig to uker siden. I sin vane tro gikk Nora hardt ut og var på høyde med veteranen Elisabeth Slettum, IL Skjalg allerede på første langside. Da hadde hun opparbeidet et forsprang som hun ikke ga fra seg. Nora viste nok en gang at hun er i kjempeform og at resultatene er helt i norgestoppen. Slettum ble nummer to med tiden 58.37 sek.

Like gledelig var det at Marlen Aakre har funnet tilbake til sitt gamle jeg. Med jevn fart og klok disponering av kreftene, løp hun inn til tredjeplass og personlig bestenotering med tiden 59.04 sek. Godt var det å se at hun sto distansen så bra med en sterk finish. Uredde Emma Skibstad Bekkevik (16) målte igjen krefter med  de etablerte. Det gjorde hun med hell og kom inn på en hederlig sjuendeplass og personlig bestenotering 64.20 sek. Ida Breigan løp 200m på 24.58 sek. og Anniken Aarebrot løp 800m på 2.16.06 min.

Av Rolf B. Gundersen

Resultatliste Resultatliste - Treningsstevne Kast FIF 30062020.pdf