Trening i Uddevalla

Postet av Fredrikstad IF den 20. Feb 2017

Et initiativ på tvers av friidrettsklubbene i Østfold og med Østfold Friidrettskrets som medspiller, førte til en mini treningssamling i Rimneshallen i Uddevalla. Hensikten var blant annet å gjennomføre en baneøkt før Ungdomsmesterskapet som avvikles i Bærum Idrettspark om 14 dager.

20 deltakere fra Fredrikstad IF, Sarpsborg IL og Halden IL fylte privatbiler og dro nedover til den flotte friidrettshallen i Uddevalla som vi er så heldige å ha tilgang til. Der ble det gjennomført to vellykkede treningsøkter med en lunsjpause.

Flott for friidrettsmiljøet i Østfold at man kan gjennomføre slike spontane samlinger på tvers av klubbene. Det styrker det sosiale samholdet og følelsen av å løfte i flokk. De samme utøverne fra kretsen har også vært og trent med FIF i vårt provisoriske anlegg i Apenesfjellet. Vi er ikke akkurat bortskjemt med treningsfasiliteter vinterstid og må utnytte de muligheter som finnes.

Samlingen var så vellykket at det ikke utelukkes at det kan gjennomføres flere slike på sikt. Mange utøvere viste fine takter som lover godt for kommende konkurranser. Det skal bli spennende å følge våre utøvere i UM og de stevnene som kommer.