TINE-gull til FIF

Postet av Fredrikstad IF den 18. Apr 2018

FIF og kontaktperson Terje Gundersen mottok en stafettpinne i “gull” som takk for innsatsen i TINEstafetten i 25 år. I bakgrunnen ser vi medlemmer av Seniorlauget i FIF som stiller som rutinerte funksjonærer hvert år, og sørger for at arrangementet lar seg gjennomføre.

Når startskuddet går for årets TINEstafetten 8. mai, er det 25 året på rad. FIF har vært lokal arrangør av stafetten i alle disse årene. Det setter TINE og Norges Friidrettsforbund pris på. Som en symbolsk takk for denne innsatsen, har foreningen mottatt en stafettpinne i “gull”.

TINEstafetten er et riksdekkende samarbeidsprosjekt mellom ungdomsskoler, klubber, forbund og TINE. Det har til hensikt å stimulere interessen for friidrett spesielt og opplevelsen av mestring, samhold og god lagånd generelt. "- Det hadde vi ikke fått til uten ildsjeler som dere som år etter år stiller opp og legger til rette for at dette arrangementet kan gjennomføres. Vi gleder oss til å se stafetten vokse videre i de neste tjuefem årene - sammen med dere", er hilsenen som ledsager den symbolske gaven.

Terje Gundersen forteller at det vil bli en jubileumsmarkering under arrangementet 8. mai

TINEstafetten er en mixed stafett for ungdomsskoletrinnet 6.- 9. klasse der 8 deltakere på hvert lag løper en etappe på 200 meter. Da startskuddet for TINEstafetten gikk for første gang i 1993 løp 11.000 elever. I år har dette antallet vokst til det ti-dobbelte til 110.210 påmeldte elever.

Rolf B. Gundersen (tekst og foto)