Gull og sølv i Østfoldstafetten

Postet av Fredrikstad IF den 24. Apr 2018

Gulljentene er fra venstre: Leah Nygaard Strand, Anniken Aarebrot, Jamila Isman, Astrid Reknes, Emma Skibstad Bekkevik og Ingrid Westberg

Østfoldstafetten ble avviklet i det idylliske området rundt Fredriksten Festning i dag med Halden IL som arrangør. Fredrikstad IF stilte med 3 lag i ungdomsklassene og var ikke snauere enn at de noterte seg for gull, sølv og en fin fjerdeplass. Et jevnt besatt lag med gode løpere leverte en solid innsats, og løp inn til en fortjent førsteplass i jenteklassen. De var aldri truet, og seiersmarginen var på 20 sek. Annetlaget løp inn til en respektabel fjerdeplass bare 3 sek. fra bronsen. I gutteklassen overrasket laget med en flott annenplass og kunne smykke seg med sølvmedaljer. En ivrig og konkurransevillig gjeng FIF’ere gledet med en kjempefin start på utesesongen.

Guttelaget som tok sølv er fra venstre: Caleb Shuman, Herman Aarebrot, Lucas Stauning, Elias Persen, Noah Linden og Nils Christian Christensen

Resultater:

Jenter

1.  Fredrikstad IF 1. lag          9.12 min

2.  Sarpsborg IL   1. lag          9,32   "

3.  Moss IL                            10.01   "

4.  Fredrikstad IF 2.lag          10.04   "

5.  Sarpsborg IL   2.lag          10.41  "

6.  Halden IL                          10.54  "

Gutter

1.  Sarpsborg IL                       8.30 min

2.  Fredrikstad IF                     8.40   "