Henning Olsen løpet og klubbmesterskap

Postet av Fredrikstad IF den 30. Apr 2018

Nærmere hundre ungdommer boltret seg rundt 2. Bjørndalsdam da det tradisjonelle Henning Olsen løpet ble arrangert i dag. De yngste løp 500 meter mens de eldste løp 1 eller 3 runder rundt dammen som måler ca. 960 meter. Løpet er samtidig et åpent klubbmesterskap i terrengløp.

Værgudene kunne vist seg fra en bedre side. Plutselig ble sommer snudd til høst og det var fram med stillongs og bobleklær. Heldigvis holdt regnet seg unna. De unge viste stor løperglede og innsatsen var på topp. Vi var vitne til mange intense oppgjør. Det ble også oppnådd gode tider, og flere kunne notere seg for personlige rekorder i den tradisjonelle løypa rundt dammen. Arrangementet ble avsluttet med utdeling av medaljer til alle som også fikk en velfortjent godbit fra grillen.

Henning Olsen løpet er tilegnet han som gjennom hele sitt voksne liv først representerte klubben som aktiv, og senere arbeidet for at klubben skulle utvikle seg til det den er i dag. Han var formann og æresmedlem og ledet flere betydelige prosjekter. Spesielt hyggelig var det at hans hustru Birgit bivånet arrangementet og barnebarnet Helene igjen deltok i løpet og delte ut medaljer.

Se resultater her

Se bildealbum her

Rolf B. Gundersen (tekst og foto)