Guttene sørget for 2 bronse i stafett-NM

Postet av Fredrikstad IF den 20. Mai 2018

Didrik Grøm får stafettpinnen av Sondre Grini og løper inn til en fin 3. plass på 4x100 m i klassen Gutter 15-16 år.

Norgesmesterskapet i stafetter ble arrangert i helgen på idylliske Berger Stadion med Nesodden IF som arrangør. FIF stilte med 4 lag i mesterskapet, idet et lag måtte trekke seg på grunn av sykdomsforfall. Det var Gutter 15-16 år som sørget for medaljefangsten.

På 4x100 m stilte en blanding av sprintere og mellomdistanseløpere. På bildet ser vi fra venstre: Hans Olav Alfheim, Sondre Nygaard Grini, Nils Christian Christensen og Didrik Grøm. De presterte nærmest over evne og løp inn til tredjeplass på tiden 46.13 sek. Det var bare 57 hundredeler bak vinneren Overhalla IL som fikk tiden 45.56 sek. Det samme laget, med ett bytte, mellomdistanseløperen Numan Khogyanai erstattet sprinteren Didrik Grøm, gjennomførte en solid stafett på 4x600 m. De kom i mål på en flott tredjeplass med tiden 6.12.05 min. Vinner ble IL Koll med tiden 6.06.01 min.

Bronselaget på 4x600 m G 15-16 fra venstre: Hans Olav Alfheim, Sondre Nygaard Grini, Nils Christian Christensen og Numan Khogyanai. (Foto: Halvard Grini)

Mixed stafett er en relativt ny øvelse som har til hensikt å stimulere interessen for stafetter og engasjere begge kjønn i felles øvelser. FIF stilte med ett lag i klassen Mix Senior 4x100 m bestående av Marlen Aakre, Kristoffer Persen, Nora Wold og Tobias Lien. De løp inn til en 5. plass på tiden 45.81 sek. som er ny klubbrekord. Laget på 4x400 m Menn Junior hadde et vekslingsuhell som spolerte sjansene til plassering.

Av Rolf B. Gundersen (tekst og foto)