Leders hjørne 20/8-19

Postet av Fredrikstad IF den 20. Aug 2019

Hei alle medlemmer i FIF

Det er en stund siden jeg skrev leders hjørne nå. En sommerferie er over og mange stevner og løp er avviklet. Vi var også med på Aalborglekene i Danmark. Det er gode resultat fra Senior til barn og det er bare å følge med på hjemmesiden vår og Facebooksidene våre.

Det ser også ut til at vi har bra med trenere slik at vi kan holde aktiviteten høy i tiden framover.

Det viktigste som har skjedd siden sist er at politikerne i Østfold har besluttet å bygge Friidrettshall på Greåker. Det vil på sikt løfte friidretten i Østfold. Det vil helt sikkert ta litt tid før hallen står ferdig. Det er antydet 2023, men det vil sikkert bli informert mer om i tiden som kommer.

Når det gjelder kommende vinter og treningsforhold så hadde vi jo håpet på Østfoldhallen. Her ser det nå ut til at eier av hallen har gitt opp å etablere trampolinepark og at det fortsatt vil være fotball hall. Det er positivt for oss siden vi da vil få tilgang til tribuneområdene for å legge dekke slik at vi kan trene der. Men det må gjennomføres en kostnadsanalyse for hva som må investeres i hallen fra Fredrikstad kommune. (blant annet sikring av tribuneområdet og rømningsveier, samt om man må bytte dekke på fotballbanen). Det betyr en ny runde med politisk behandling i Fredrikstad kommune og foreløpig dato for dette er satt til oktober. Vi får bare håpe at vi får til noe der i vinter.

Dere som benytter FIF huset har sikkert oppdaget at det er lagt nye fliser i gang og garderober, samt malt med lyse farger. Vi hadde ikke budsjettert med dette, men har sett nødvendigheten av å utføre dette. Det har jo blitt riktig fint og jeg må takke Thorstein Haugen for enorm innsats med både maling og gjennomføring av oppussingen.

Sesongen er ennå ikke slutt og vi har fremdeles noen løp og stevner vi skal gjennom i klubben. Vi har et karusellstevne, klubbmesterskap igjen på bane. Fredrikstad Marka og Fredrikstad Maraton er også løp som krever dugnad og hjelp til å gjennomføre. Vi håper at dere står løpet ut.

Fortsatt lykke til i konkurranser og løp som gjenstår i sesongen 2019

Helge Sandvik