Leders hjørne 4/11-19

Postet av Fredrikstad IF den 4. Nov 2019

Hei alle FIF medlemmer

Friidretts- og løpssesongen er nå over. Vi har gjennomført Klubbmesterskap, Fredrikstad marka rundt og Fredrikstad Maraton samt 5000 m bane både for Kappgang og løp i høst. Dessverre måtte Salmingkarusellen avlyses pga flom som ødela både banen og vårt lager på sentralidrettsanlegget.

Det ser ikke ut til at det tas ferie i forhold til treningen og jeg leser på sosiale medier at gruppene er i full gang med oppgjøring både til innendørs sesongen og utendørssesongen 2020.

Utregningene for lagserien i friidrett er ikke klar ennå, men det ser meget lovende ut for at Kvinnene skal beholde plassen i 1. divisjon med god margin. Herrene ser ut til å nærme seg opprykk fra 3. divisjon, men kan også fortsatt bli der. Håper på det første. Vil takke både trenere og oppmenn og deres hjelpere på treningene som gjør at vi får så gode resultater.

Vi må ikke glemme FIF-trimmen (mosjons løperene) oppe i dette. De bidrar til å markedsføre klubben på en utmerket måte noe som sikkert gir oss deltakere fra andre klubber på våre løp.

Igjen vil jeg takke Thorstein Haugen for hans innsats i klubben med hensyn til FIF huset og oppussing av lagerlokalene på Lisleby etter flommen. Han har nå malt  veggene sog satt opp hyller slik at vi snart kan flytte inn der igjen. Han har også sørget for å kjøpe nytt kjøleskap og fryser som ble ødelagt. Vi er stolte av innsatsen du gjør Thorstein.

Så til en gledelig melding ang. Østfoldhallen. De fleste har nok fått med seg at vi har fått tillatelse til å lage et treningssenter for friidrett i Østfoldhallen. Vi har fått Messinarealet (oppe på tribunen) til disposisjon. Før vi kan etablere anlegget må det støpes igjen ett hull i dekket/gulvet. Dette har eier av hallen sagt seg villig til å gjøre og de er i full gang med planlegging av dette. Støpningen skal skje nå fredag eller mandag i neste uke. Deretter må vi vente noe på at dette skal tørke/herde og så kan vi gå i gang med å legge tartandekke. Dette skal utføres av firma Laiderz. Vi er optimistiske på at desember er måneden vi kan ta i bruk anlegget. Jeg tror derfor inne treningen i vinter kan gjennomføres i eget anlegg i vinter. Vi skal også på dugnad bygge en lengdegrop. Arild Rostad har vært sentral i arbeidet med tegninger og kontakt med de ulike firma som må inn for å gjøre dette til et flott treningssenter. Vi er heldige som har gode folk med oss i klubben som gjør at det blir enklere å lede FIF.

Friidrettshallen på Greåker er ennå 3-4 år unna så vi trenger Østfoldhallen som treningsarena, selv om dette ikke blir noe konkurransehall så vil den dekke vårt behov bedre enn det Kongstenhallen kunne gjøre.

Sportslig hilsen

Helge S