Imponerende resultater i treningsstevne

Postet av Fredrikstad IF den 16. Jun 2020

Kristoffer Persen (10.81) og Didrik Grøm (10.90) smadret den gamle klubbrekorden på 100m

Med godvær i ukevis, skulle det selvsagt smelle til med tordenskrall og regnbyger nettopp som FIF treningsstevne skulle starte på Sentralidrettsanlegget. Etter en snau halvtimes utsettelse, roet det hele seg og forholdene skulle vise seg å snu til det ideelle. I et forrykende oppgjør på 100m smadret Kristoffer Persen den 14 år gamle rekorden til Espen Wisur (10.95) med hele 14 hundredeler. Han vant klassen MS med tiden 10.81 sek. Didrik Grøm fulgte etter i den tette duellen og kom inn på tiden 10.90 sek. Seier i klassen G-18/19 og klart under den gamle rekorden og ny, flott personlig bestenotering. Ida Breigan vant kvinneklassen med den gode tiden 12.15 sek. Kristoffer Persen vant også 200m med tiden 22.10 sek. som er marginalt bak klubbrekorden på 22.07 sek. også tilhørende Espen Wisur. Ludvig Elias Engen vant 200m G-18/19 på tiden 23.61 sek.

Hekkeøvelsene seiler i medvind og slik ble det denne gangen også. I en feiende flott 400m hekk i godt selskap, slo Nora Wold sin egen klubbrekord med hele 1.2 sek. Tiden ble 57.38 sek. og er helt i det nasjonale toppsjiktet. Resultatet kvalifiserer til internasjonal deltakelse. Hun fikk godt følge av Andrea Rooth, Lambertseter IF på 58.58 sek. og personlig bestenotering. På tredjeplass kom Marlen Aakre som etter mye skadeproblemer igjen var under minuttet med tiden 59.81 sek. Emma Skibstad Bekkevik (16) målte krefter mot eldre utøvere og fullførte på 65.94 sek. Lovende Jamila Isman J-15 vant 300m hekk på den gode tiden 47.17 sek. FIF utøverne har utnyttet perioden med corona-nedstengingen godt. Gjennom egentrening og begrensede fellestreninger, har de lagt et solid grunnlag foran den gradvise gjenåpningen av konkurranser. Det bekrefter resultatene hittil.

Det spirer og gror i hekk-miljøet i FIF. Her er rutinerte og rekrutter i skjønn forening. De som kunne se seg meget godt fornøyd med dagens resultater er fra venstre: Marlen Aakre, Nora Wold, Jamila Isman, Emma Skibstad Bekkevik, Esther Olivia Pedersen og Leah Nygaard Strand.

Rolf B. Gundersen (tekst og foto)

Resultater:

2020-06-16 treningsstevne Fredrikstad IF.pdf