Informasjonsskriv

Friidrettskole 2017

Dato/Tid: 26.- 29. juni kl. 09.00 – 14.00

Aldersgruppe: 6-12 år (1.-6. klasse)

Oppmøtested
Mandag - onsdag: Sentralidrettsanlegget på Lisleby

Torsdag: FIF huset Åsebråtveien 42, Fredrikstad.

Det serveres en enkel lunsj hver dag

Pris:Kr 800 .-

Påmelding på nett: https://www.deltager.no/Idrettsleker/participant/a...

Påmeldingsfrist: Fredag 16.juni
Påmeldingen er bindende

Kontaktperson:

Hedda Glomsrød - E-post: hedda_glomsrod@hotmail.com Mob: 414 35 210

Generel info om Friidrettslekene

Det vil i sommer arrangeres en friidrettsskole av Fredrikstad idrettsforening (FIF)for barn og unge i alderen 6 – 12 år (1.- 6.klasse), slik at vi både kan rekruttere nye medlemmer til klubben og spre god friidrett i lokalsamfunnet.

Det vil være fokus på målgruppen 6 – 12 år (1.- 6.klasse), målet er at ungene skal ha det sosialt og morsomt i trygge omgivelser, samtidig som de lærer grunnleggende friidrettsferdigheter.

Friidrettslekene vil arrangeres 26. – 29. juni på sentralidrettsanlegget på Lisleby og ved FIF-huset i Åsebråtveien i regi av FIF. Med våre aktivitetsledere og ungdomsledere vil vi være i stand til å håndtere en gruppe deltakere på opp til 100 personer. Friidrettsskolen vil avholdes på dagtid, og her får deltakerne løpe fort, hoppe langt, kaste spyd, hoppe høyt med mer på et moderne friidrettsanlegg! Vi lar barn og unge utfordre sin styrke, hurtighet og smidighet. Her blir de kjent med friidrettens mange positive og morsomme aktiviteter sammen med jevnaldrene og med våre unge ledere og trenere.

Hovedaktiviteter

De fire dagene arrangeres på følgende måte:

Dag 1:På sentralidrettsanlegget Lisleby.

Oppstart for friidrettsskolen.

Det vil være lek rettet mot friidrettsøvelser.
Her vil de bli introdusert for en rekke friidrettsøvelser.

Dag 2:På sentralidrettsanlegget Lisleby.

Det vil være lek rettet mot friidrettsøvelser.
Nye friidrettsøvelser vil bli introdusert for barna.

Dag 3:På sentralidrettsanlegget Lisleby.

Konkurransedagen for deltakerne.
Her vil de kunne teste ut sine ferdigheter i øvelsene de har lært de første dagene.

Det vil være høy aktivitet på anlegget,

Dagen avsluttes med medaljeutdeling.

Dag 4:På Fredrikstad IF sitt hus, Åsebråtveien 42 i Fredrikstad.

Det vil arrangeres natursti og rebusløp.

Mye lek og moro.

Dagen avsluttes med grilling.

Deltakerne får utdelt deltakerdiplom for gjennomført friidrettskolen.

Ettersom arrangementet ikke har værforbeholdt, har vi muligheten til å benytte FIF huset hvis det skulle være et vær som ikke er egnet for å være ute i. Dersom noen skulle komme til skade under arrangementet har vi førstehjelpsutstyr ved mindre skader, og bil til transport ved mer alvorligere skader.

Om det er forandring av lokale eller skader det er snakk om, vil foreldrene uansett kontaktes. Suksessfaktoren er at alle må få rett informasjon til rett tid på rett måte. En god dialog er det viktigste.