Treningssamling i Uddevalla

Postet av Rolf Gundersen den 12. Nov 2018

Bo Breigan instruerer en gruppe mellomdistanseløpere under treningssamlingen i Rimnershallen i Uddevalla

Norsk Friidrett Østfold arrangerte i helgen treningssamling i Rimnershallen i Uddevalla for utøvere over 15 år. I alt 70 deltakere fra klubber i hele Østfold deltok i samlingen. Av disse var i alt 28 jenter og gutter fra Fredrikstad Idrettsforening. Friidrettskretsen stilte med åtte kvalifiserte trenere. Disse representerte alle kjente øvelser innen løp, hopp og kast. Samlingen var i hovedsak myntet på utøvere som sikter seg inn på å delta i mesterskap kommende sesong. Det ble gjennomført fire treningsøkter; to på lørdag og to på søndag. Nytt av året var at det var lagt inn tester slik at utøverne kunne få en pekepinn om hvor de sto treningsmessig, og om det eventuelt var et forbedringspotensiale på enkelte områder. Mønstringen hadde også en klar sosial profil med overnatting, felles bespisning og hyggelig samvær. Ungdommene hadde et godt utbytte av denne samlingen og reiste hjem med nye impulser og styrket motivasjon. Et tankekors er det at vi må fri til “søta bror” for innendørs treningsmuligheter.

Rolf B. Gundersen (tekst)

Norsk Friidrett Østfold (foto)