Årsmøte i FIF

Postet av Fredrikstad IF den 7. Feb 2019

Leder Helge Sandvik overrakte bestemannspremier til utøvere og styrets innsatspris til trener. Fra venstre: Nora Wold, Anniken Aarebrot, Kristoffer Persen, Marlen Aakre og Tom Egil Andersen. Didrik Grøm var ikke tilstede.

Fredrikstad Idrettsforening avviklet et kort og effektivt årsmøte i dag. Årsberetningen vitner om stor idrettslig aktivitet i det året som vi har lagt bak oss. Særlig i barne- og ungdomsidretten arbeides det godt med fin oppslutning, god bredde og en rekke entusiastiske trenere. Spesielt gledelig er det at foreningens kvinner i løpet av sesongen presterte så godt at de rykket opp i Norges Friidrettsforbunds førstedivisjon. FIF-trim er en betydelig og stor gruppe i FIF som bidrar sterkt sosialt og stiller opp i dugnader og arrangementer. Regnskapet viser sunn økonomi og penger på bok. Mange skal takkes for at det er tilfelle. Verdien i eget, gjeldfritt FIF-hus med klubbrom og treningsfasiliteter er uvurderlig for fellesskapet. Et ankepunkt er at utøvere må dra til Uddevalla eller Bærum for å trene innendørs vinterstid. Det håper FIF at det kan finnes en løsning på innen overskuelig tid.

Valget gikk greitt unna. Leder Helge Sandvik og hele styret tok gjenvalg. Alle posisjoner ble besatt og foreningen har solid kontinuitet i sitt arbeid.

Leder Helge Sandvik hedret aktive for innsats i 2018. Marlen Aakre fikk styrets hilsen og blomster for sine to medaljer i NM, sølv på 400m hekk og bronse på 100m hekk. Nora Wold fikk bestemannspremie kvinner senior for sin klubb- og kretsrekord på 400m hekk og tiden 58.58 sek. Kristoffer Persen fikk samme i menn senior for sin 100m på 11.03.sek. I årsklassen 15-19 år gikk bestemannspremiene til Anniken Aarebrot for hennes 800m på 2.13.95 min. og til Didrik Grøm for hans 100m på 11.05 sek. Styrets innsatspris gikk til Tom Egil Andersen for hans allsidige innsats for foreningen. Ved siden av sin trenerfunksjon for de yngre, har han blant annet administrert større treningsleire, hatt lederansvar på stevner og organisert større, inntektsbringende dugnader.

Av Rolf B. Gundersen (tekst og foto)

Protokoll fra årsmøtet.

Årsberetning (vedtatt).