Minneord Oddvar Johansen

Postet av Fredrikstad IF den 15. Feb 2022

12 februar fikk Fredrikstad IF meldingen om at Oddvar Johansen var gått bort. Med Oddvar har Fredrikstad IF mistet et sentralt medlem i veldig mange år. Oddvar var født 5.9.1937 og gikk bort 12.2.2022.

Oddvar Johansen meldte seg inn i Fredrikstad IF i 1973 og har siden vært svært aktiv i klubben.

Da FIF arrangerte store nasjonale og internasjonale konkurranser var Oddvar sentral medspiller. Han var stevneleder under junior NM i friidrett i 1989, sentrale roller i Hoved NM i 2003, Ungdomsmesterskapet 2011, Junior NM 2014 blant annet som ansvarlig for alle premieutdelinger. Han var forbundsdommer/kretsdommer i friidrett og deltok som kastdommer i lokale friidrettsstevner helt opp til sin bortgang.

Han var også kasttrener i Fredrikstad IF spesielt rettet inn mot spyd. Han har bidratt til at både sønn Håvard og barnebarn Gardar begge tilhørte norgeseliten i spyd og begge ble norgesmestre. Mange barn og ungdommer i FIF kan takke for at de fikk være en del av treningsgruppen til Oddvar.

Oddvar fikk Fredrikstad IF’s fortjenestemedalje i 2003 og han var medlem av Seniorlauget i klubben siden 1988.

Fredrikstad IF har mistet en god kollega og kjær støttespiller. Han vil bli savnet i klubben og tankene går til familien som har mistet mann, far og bestefar. Vi lyser fred over Oddvars minne

Fredrikstad IF