Nora med NM-bronse og klubbrekord

Postet av Rolf Gundersen den 1. Feb 2020

Medaljevinnerne på 400m: Amalie Iuel (gull), Line Kloster (sølv) og Nora Wold (bronse)

Norgesmesterskapet i friidrett innendørs går av stabelen i Bærum i helgen. FIF stiller med 3 utøvere i individuelle øvelser samt et stafettlag på 4x200m for kvinner. Etter en solid kvalifisering, stilte Nora Wold i et sterkt finalefelt. På første runden løp hun avventende og lot seg ikke påvirke av Line Klosters knallåpning. Det skulle lønne seg. På annenrunden holdt hun jevn fart og hadde krefter til en råsterk sluttspurt der hun passerte Sara Dorthea Jensen og tok en flott tredjeplass og bronsemedalje. Tiden ble sterke 55.09 sek. som er ny klubbrekord og personlig bestenotering med et halvt sekund. Vant gjorde suverene Amalie Iuel på ny norsk rekord innendørs 52.25 sek. foran Line Kloster som fikk tiden 54.11 sek.

Didrik Grøm brøt “drømmegrensen” og vant sitt forsøksheat på 60m med tiden 6.94 sek. Det er både personlig bestenotering og klubbrekord. Den lettbente og raske sprinteren har startet sesongen på best mulig vis og har allerede markert seg blant seniorene. I den skarpe og jevne konkurransen holdt ikke 7.10 sek. på 60m i semifinalen eller 22.59 sek. på 200m til finaleplasser. Men fortvil ikke, her byr det seg flere muligheter i tiden som kommer.

Av Rolf B. Gundersen