Jubler for økonomisk støtte

Postet av Rolf Gundersen den 10. Jul 2020

Medlemmene i FIF jubler og gleder seg over økonomisk støtte i en vanskelig tid.

Som alle andre i disse korona-tider, har også FIF hatt sine utfordringer. Bortfall av inntekter, ekstra kostnader og avlyste arrangementer har preget hverdagen. Treningsmulighetene har vært begrenset på grunn av smittevern-reglene, og utøverne har kreativt benyttet alternative muligheter. Resultater til nå viser at de aktive har gjort en god jobb. Langsomt vender vi tilbake til normalen. Gledelig er det at FIF har fått kompensert bortfall av inntekter for avlyste arrangementer i denne perioden. Fra det offentlige gjennom Norges Idrettsforbund, har foreningen mottatt kr. 58.000 som er beløpet det ble søkt om. Fra kommunen har FIF mottatt kr. 100.000 i støtte til friidrettsanlegget i Østfoldhallen der foreningen har lagt ned et betydelig beløp og stor egeninnsats. På toppen av det hele har foreningens leder, Helge Sandvik som privat OBOS-medlem, søkt om midler til klubben i sitt hjerte. Han søkte om kompensasjon for to idrettslige og sosiale arrangementer som ble avlyst. Det ene var weekendtur med konkurranser og sosiale innslag på Veidekke-lekene i Lillehammer. Det andre var den årvisse treningsleiren i Gøteborg. Til sammen et budsjett på kr. 65.000 som OBOS velvillig bidro med.

Av Rolf B. Gundersen (tekst og foto)