Dugnadsgjengen

Postet av Rolf Gundersen den 5. Des 2018

Ulf Reffsgård, Lasse Johansen og Petter Strand sjauet rekvisita etter Riksteaterets forestilling på Blå Grotte

En flott gjeng med en blanding av foresatte og tillitsvalgte stiller stadig opp på dugnader for FIF. Det bringer kjærkomne midler til foreningens drift. De påtar seg oppdrag med varetellinger, pakking, rydding og annet. Ofte sammen med aktive som også bidrar til klubbens beste. Vi møtte et dusin frivillige som hadde tatt på seg å rydde scenen på Blå Grotte etter Riksteaterets forestilling. Rekvisita, kulisser, scenebelysning og annet utstyr ble omhyggelig transportert ut til ventende trailer. Alt gikk på skinner og det var tydelig at dette hadde de rutine på. Så var også dette et oppdrag som føyer seg inn i rekken av dugnader som foreningen utfører for kommunen i forbindelse med kulturarrangementer. - Fin trim, konkluderte en svett gjeng da alt var stablet på plass i traileren. Og et kjærkomment bidrag til foreningens sunne økonomi.

Rolf B. Gundersen (tekst og foto)