Maiken og Nils vant i Nyttårsløpet

Postet av Rolf Gundersen den 31. Des 2019

Maiken Prøitz (15) og Nils Christian Christensen (17) vant hver sin klasse i Nyttårsløpet

I strålende vær og utmerkede løpsforhold, ble 44. utgave av det tradisjonelle Nyttårsløpet avviklet på årets siste dag med FB og FSK som arrangører. Om lag 1000 deltakere med stort og smått stilte til start i den 1.650 meter lange løypa som kunne løpes valgfritt en eller to runder. FIF stilte med en stor kontingent i alle aldre sammen med andre lag og foreninger, unge, gamle og kostymekledte, til denne uhøytidelige mønstringen før året ebber ut.

Nils Christian Christensen (17) står foran et klubbskifte, og avsluttet sin foreløpige FIF-karriere med å vinne lang løype med tiden 11.04 min. og tok dermed sitt første napp i vandrepokalen. Maiken Prøitz (15) fra Sarpsborg IL løp på 11.49 min. og tok sin andre seier på rad i Nyttårsløpet.

Rolf B. Gundersen (tekst og foto)

Se reportasje i FB her