Lars Erik Olsen - Æresmedlem i Fredrikstad IF

Postet av Tore Bjørnetrø den 8. Feb 2024

Under Fredrikstad IFs årsmøte 8. februar 2024 ble LEO utnevnt til Æresmedlem i FIF. LEO har en utrolig CV i FIF gjennom over 30 år. Han fikk en velfortjent applaus fra salen.

Tore Bjørnetrø leste opp følgende under utnevnelsen.

Æresmedlem i Fredrikstad IF (nr 17)

Til æresmedlem utnevnes medlemmer som har gjort en særdeles fortjenestefull innsats for Fredrikstad IF.

Lars Erik Olsen eller LEO som de fleste bruker når han omtales, meldte seg inn i FIF i 1992. I disse 32 årene har LEO gjort en formidabel innsats for FIF.

Han var med i FIF-trimmen og fra 1997 til 2002 var han joggeleder og fra 1999 til 2001 satt han i trimstyret og siste året som leder. Dette året var han styremedlem i FIF.

I perioden 2001 til 2005 var LEO trener i barneidretten og fra 2004 til 2007 var han barneidrettsansvarlig.

I 2003 var han leder i FIF og deretter nestleder i 8 år avbrutt av ett år som styremedlem. I perioden 2010 til 2015 var han Ungdomsleder. Etter 3 år som styremedlem ble LEO Sekretær i 2016 og har vært det til dags dato. Han har representert FIF på årsmøtene i FRID og ØFIK i 15 år.

I 2002 var LEO medlem i arrangementskomiteen og ansvarlig for både Fredrikstadløpet og Fredrikstadmarka rundt. I «alle» år har LEO hatt ulike roller i arrangementene til FIF enten det er løp eller stevne på bane som dommer/øvelsesleder.

I 2005 ble LEO tatt opp som medlem i Seniorlauget, og i 2011 ble LEO tildelt Fredrikstad Ifs fortjenestemedalje.

Nå har Lars Erik altså hatt ulike verv sammenhengende i over 20 år og lagt ned stor innsats under alle arrangementer.

Det er en meget stor glede å utnevne Lars Erik Olsen til Æresmedlem i Fredrikstad IF.