Helge Sandvik - Fredrikstad IFs Fortjenestemedalje

Postet av Tore Bjørnetrø den 8. Feb 2024

Under FIFs årsmøte 8. februar 2024 ble Helge Sandvik tildelt Fredrikstad IFs Fortjenestemedalje. Helge har en omfattende CV i FIF fra 2009 til dags dato.

Tore Bjørnetrø leste opp følgende under tildelingen.

Fortjenestemedalje nr 87 i FIF – innstiftet i 1921 og deles ut for fortjenestefull innsats for Fredrikstad IF.

I forrige uke jobbet Helge 50-60 timer for FIF – statistikk, ny trapp i Østfoldhallen, forberedelser XLbygg-lekene og gjennomføring av stevnet. Men dette visste vi ikke da Medaljerådet behandlet tildelingen.

Helge ble innmeldt i FIF i 2009 da Stjernen, som øvrig gangsport ble inkludert i Friidrettsforbundet og i friidrettsforeninger i hele landet.

Før Helge kom inn i FIF hadde han styreverv i Stjernen, i Østfold Gangkrets og en periode i Norges Gang og turmarsjforbunde.

Helge engasjerte seg i FIF og har vært fast i stevnesekretariat i alle år. I 2011 ble Helge valgt inn i styret i FIF som varamedlem (kappgang). I 2013 tok han på seg vervet som nestleder og var nestleder i 4 år. I 2017 gikk Helge på som leder i FIF og hadde vervet i hele 5 år. I perioden som leder representerte Helge FIF i både FRIDs og ØFIKs årsmøter. I hele perioden som nestleder og leder var Helge medlem i Arrangementskomiteen og som leder i sekretariatet forberedte han stevner, registrerte resultater under stevnene og hadde etterarbeidet med resultatlister. I 2022 var han medlem i kontrollutvalget og i Arrangementskomiteen før han i 2023 tok på seg ledervervet i Arrangementskomitene og ble samtidig styremedlem igjen.

Helge ble tatt opp i Seniorlauget i 2013.

Helge har i løpet av 13-14 år lagt ned en formidabel innstas for Fredrikstad Idrettsforening og det er en stor glede å tildele Helge Sandvik Fredrikstad Idrettsforenings fortjenestemedalje.