Minneord Tormod Eilert Eriksen

Postet av Tore Bjørnetrø den 26. Feb 2023

Fredrikstad Idrettsforening mottok den triste beskjeden at Tormod Eriksen sovnet stille inn 21. februar etter kort tids sykeleie. Tormod var født 3. mai 1935 og ble 87 år gammel.

Tormod hadde barneårene sine på Dale i Onsøy, sammen med flere søsken. Som voksen bygde han enebolig i Kreftingsvei i Fredrikstad der han bodde sammen med sin kone Eva og barna Svein, Terje, Geir og Elin.

Han var ansatt ved Norsk Teknisk Porselensfabrikk, blant annet som kontrollør. Han var flink og nøyaktig i jobben og opptatt av kolleger. Han var aktiv i fagforeningen i mange år.

Tormod hadde stor interesse for friidrett og var medlem i foreningen fra 1953 fra 18års alder. I andre halvdel av 80-åra var han oppmann i FIF i flere år. Men det største innsatsen for FIF gjorde Tormod som statistikkfører i «alle år». Han var veldig opptatt av resultater for alle utøverne i FIF og la årlig fram detaljerte og nøyaktige resultatoversikter. Han var i dialog med statistikkførere i andre lag og foreninger i Friidrettsforbundet og utvekslet erfaringer.

Tormod var friidrettsdommer og som forbundsdommer var han en viktig funksjonær og bidragsyter under alle mesterskapene og øvrige stevner FIF har arrangert siste 40 år.

I 1986 ble han opptatt i Fredrikstad idrettsforenings seniorlaug for sin innsats i foreningen.

Tormod levde for friidrett og med hans behagelige og fine framferd vil han bli savnet i FIF. Våre tanker går også til kone, barn og øvrig familie som har mistet en hedersmann.

Fredrikstad IF