Leders hjørne 9/8-21

Postet av Tore Bjørnetrø den 10. Aug 2021

Hei alle FIF medlemmer

Lenge siden jeg sist skrev leders hjørne nå og det er på tide å legge inn et nytt.

Sommeren er over og høstsesongen har begynt. Vi har hatt en spesiell sommer i år da vi mistet vår kjære trener Jens Petter Wold. Det har satt preg på klubben, men jeg må takke dere som har stått på videre og overtatt treneransvaret. (Tanja, Jørgen og Øyvind).

Det har vært noen koronarestriksjoner i år også, men FIF er nå på det nærmeste på normalt nivå når det gjelder trening og tiltak. FIF huset er åpent og muligheter for å trene inne i Østfoldhallen er tilstede om det blir dårlig vær. Apropos Østfoldhallen så har vi nå hengt opp et sikkerhetsnett som skal gi beskyttelse for oss som løper på mesaninen mot fotballer som er på «avveier». Det var viktig for oss å få til dette da vi ikke vil ha noen skader som skyldes harde skudd fra fotballbanen. Nå håper vi at kastseilet snart er på plass.

Konkurransesesongen er nå på sitt mest intense, med NM både for Jr. Ungdom og Senior. FIF vil stille opp og vi så allerede i Jr-NM på Askøy at vi hevder oss godt. Gode plasseringer og tider med en bronsemedalje (Jamila Isman) i høyde som beste resultat. Vanskelig å fremheve noen da vi er like stolte av alle som deltar for FIF. Alt fra barn, ungdom og seniorer som representerer FIF setter jeg som styreleder veldig pris på og håper dere også trives i vår organisasjon.

Ser også at trimgruppa er i gang for fullt og flere deltar nå på løp rundt i Norge. Det er også en gjeng som setter FIF på friidretts/mosjons-kartet og det er også viktig å vise at vi er en klubb med stor bredde.

FIF er 125 år i 2021 og vi er en av de eldste klubbene i Fredrikstad. Det blir nok ingen storstilt feiring av dette, men vi ønsker å presentere oss litt i lokalpressen og muligens få til et stevne på stiftelsesdato 4. september.

Styremøter har blitt avholdt digitalt i år, men nå håper jeg at styret kan samles fysisk slik at vi får normale tilstander også på dette. Har også registrert at trenermøter er i gang og mener det er viktig at det er en viktig arena for alle trenere som kan ta opp felles utfordringer og planlegge.

I høst skal FIF arrangere et karusellstevne for barn, treningsstevner på bane, samt mosjonsløpene Fredrikstad marka rundt og Fredrikstad Maraton, så det er fremdeles behov av dugnadsinnsats.

Jeg ønsker dere fortsatt god sensommer og en flott konkurranse/trenings høst. Vi har jo alle registrert at friidrett er veldig populært nå og OL har vist at også utøvere fra et lite land som Norge kan hevde seg i denne verdensidretten. Men husk alle kan ikke bli best i verden, det viktigste er å ha de gøy og at det finnes ingen «reservebenk» i friidrett. Her kan alle delta uansett nivå.

Helge S