Populær friidrettsskole

Postet av Fredrikstad IF den 26. Jun 2017

I et samarbeid med Norsk Friidrett arrangerer Fredrikstad Idrettsforening en fire dagers friidrettsskole under motto “Idrettsleker”. I det ligger at barn i alderen 6-12 år skal få et spennende møte med friidrett og andre idretter gjennom en utviklende og lekbetont idrettsuke i sommerferien. Ønsket er at friidrett skal vekke begeistring og bidra til rekruttering til foreningens barn- og ungdomsavdeling som er kjent for sitt gode miljø.

“Idrettsleker” ledes av FIF’s egne aktive ungdommer som fungerer som trenere og inspiratorer. Det er lagt opp til en sosial profil der det vektlegges at barna trives og har det hyggelig. De 3 første dagene er aktivitetene lagt til Sentralidrettsanlegget på Lisleby. Etter en lekbetont første dag med varierte drill-øvelser, blir det mer friidrettsrettet annen dag med innføring i løp, kast og hopp. Tredje dag blir det uhøytidelige konkurranser der alle får medaljer. Fjerde og siste dag blir aktivitetene lagt til FIF-huset i Bjørndalen der det blir natursti og rebusløp med premier. Det hele avsluttes med sosialt samvær og grilling.

Hver dag serveres lunsj og forfriskninger og deltakerne har fått T-trøye og sekk med innhold.

Ivrig deltaker tar skikkelig sats i lengdegropa.

Virkelige sprinttakter over deltakerne i løpsfeltet her.

Sosialt samvær og rikelig med god mat og drikke er viktig.

En kursleder gir instrukser til forventningsfulle utøvere.