FIF inn i Østfoldhallen

Postet av Fredrikstad IF den 18. Sep 2019

Nora Wold og Marlen Aakre kan sammen med FIF-leder Helge Sandvik (i bakgrunnen) glede seg over innendørs treningsfasiliteter i Østfoldhallen.

Det var en gledens dag for FIF da Fredrikstad kommune og Storebrand Eiendom innkalte til en uformell pressekonferanse. De kunngjorde at de hadde inngått en 15 års avtale om fortsatt bruk av Østfoldhallen til idrettsformål. Det inkluderer fotball og flere andre idretter, blant annet friidrett. FIF får disponere et område på 1500 kvadratmeter oppe på mesanin. Der vil det bli anlagt en 100 meter lang løpebane med tartandekke og et område for tekniske øvelser. FIF har over tid avsatt midler til innendørs treningsmuligheter. Foreningen legger en betydelig investering i den delen av anlegget som skal benyttes til friidrett. At man har landet på denne løsningen, er en stor lettelse for FIF som lenge har vurdert flere alternativer til innendørstrening vinterstid. Dette skaper med langsiktig kontrakt, en forutsigbarhet i treningsarbeidet. Hvis alt går etter planen, kan anlegget tas i bruk allerede denne vinteren.

Av Rolf B. Gundersen (tekst)

og Geir A. Carlsson (FB-foto)