Minneord Egil Madsen

Postet av Fredrikstad IF den 9. Mar 2022

9/3 mottok vi i Fredrikstad IF den triste beskjeden om at mangeårig medlem Egil Madsen var gått bort. Egil var født 1. april 1939 og døde 7. mars 2022 nesten 83 år gammel.

Egil Madsen var aktiv i fotball før han helt på slutten av 70-tallet meldte seg inn i FIF. Han ble juniornorgesmester med FFK og kretsmester med Trosvik. Men i 1979 ble Egil med i K-joggen FIF. Han var meget ivrig og deltok i alle løp, både terrengløp, gateløp og maraton. Han var også med i triathlon (3,8 km svømming, 80 km sykling og 42 km løping) og ved Tønsberg kom han i mål på fjorten og en halv time etter å ha avsluttet med en helmaraton. Han forberedte seg til triathlon ved å svømme i 2. dam selv om det til tider nesten var isvann der. Egil var gjennom kneoperasjon, men kastet krykkene og begynte å løpe igjen. Han klaget aldri og var alltid positiv.

Egil Madsen var i flere år trener for gruppe 2 i K-joggen (FIF-trim nå) og fikk med seg veldig mange medlemmer i gruppa. Da han ikke kunne løpe tok han sykkelen fatt for å lede og motivere gruppa. Egil har også vært leder i Husstyret og i 1990 ble han tatt opp i FIFs Seniorlaug.

Med Egil Madsens bortgang har FIF mistet et kjært medlem, men våre tanker går først og fremst til Jorunn og øvrig familie. Vi lyser fred over Egil Madsens minne.

Fredrikstad IF