NM stafetter - søndag

Postet av Fredrikstad IF den 6. Jun 2022

NM stafetter - søndag

Siste dag av NM stafetter i Ås er over, og FIF har fortsatt medaljesankingen:Bronse i KJ 4x400m

I kvinner junior 4x400m stilte Ingrid Westberg, Aurora Ellefsen, Hermine Ellefsen og Karine Magnussen. Jentene løp i mål på 4:27.17, noe som holdt til en bronsemedalje! FIF stilte også i menn junior på samme distanse. Laget bestod av Vetle Gulaker, Lauritz Larsen, Ola Johannesen og Fredrik Pinås. Sistnevnte krysset målstreken som nummer fire på tiden 3:59.11.

I seniorklassene stilte FIF med både menn og kvinner på 4x100m. Kvinnelaget bestod av Mille Røsæg, Marlen Aakre, Nora Wold og Dina Aasen. Jentene kriget seg til en sølvmedalje, og intet mindre enn ny klubbrekord(!): 47,31s. Tyrving IL kom først i mål på 46.99.

Herrelaget ble preget av skadeproblematikk like før start, men Ola Johannesen stilte opp som reserve i siste liten. Den endelige lagoppstillingen ble som følger: Didrik Grøm, Tobias Lien, Ola Johannesen og Lauritz Larsen. Resultatet ble 45,69s, og holdt til en 5. plass.

Sølv i KS 4x100m

Link til resultater