NM innendørs – Søndag

Postet av Fredrikstad IF den 19. Feb 2023

Stafettlaget (fv): Nora Wold (2. etappe), Dina Aasen (1. etappe), Ida Breigan (4. etappe) og Marlen Aakre (3. etappe).

Siste dag av årets NM innendørs er over, og Fredrikstad IF reiste hjem med totalt 8 medaljer: 2 bronsje, 4 sølv og 2 gull.

Lengde – Ida Breigan
Dagens første øvelse var kvalifisering i lengdehopp. Ida Breigan vant kvalifiseringen med et hopp på 6,02m, og var dermed videre i finalen. Breigan serverte oss dagens store prestasjon i finalen: Ny personlig rekord, klubbrekord og seier med et kjempehopp på 6,29m.

Ida Breigan

60m hekk, forsøk
Jamila Isman forsøkte seg på 60m hekk, der hun løp i mål på 9,15 sekunder. Dette holdt til en 5. plass i heatet, men ingen kvalifisering denne gang.

Høydehopp
Jamila deltok også i høydekonkurransen, der hun fikk sølv med et hopp på 1,66m.

Lengde uten tilløp
Dina Aasen, Ida Breigan, Mille Røsæg og Linn Skjermo deltok alle i lengde uten tilløp. Dina og Ida stilte i U20-klassen, der de leverte på et jevnt og høyt nivå: Dina fikk førsteplass med 2,73m, mens Ida hoppet kun 3cm kortere, og endte med det på andreplass.

I seniorklassen havnet Mille Røsæg på en fjerdeplass med 2,67m, og Linn Skjermo hoppet 2,23m.

4x200m stafett
Dagens siste øvelse var 4x200m stafett, der FIF stilte lag i kvinner senior. Laget bestod av Dina Aasen, Nora Wold, Marlen Aakre og Ida Breigan. Jentene leverte et sterkt løp på 1,39,07, og kom i mål som nummer to – kun slått av IL Norna Salhus på 1,38,30.

Mille Røsæg var noe skuffet over dagens prestasjon, men fikk god støtte fra lagvenninnene.

Linn Skjermo og Marlen Aakre