Julebord i Ungdomsgruppa

Postet av Fredrikstad IF den 8. Des 2016

Et trettitall ungdommer i finstasen var samlet til julebord og en velsmakende meny på FIF-huset forleden.

Hva er vel mer hyggelig etter en lang og vellykket sesong enn å samles i trivelig lag til medlemsfest og deilig mat. Det tenkte Bård Pedersen og Tom Egil Andersen da de for 3 år siden tok initiativet til et kombinert medlemsmøte og julebord for Ungdomsgruppa.

Det er et meget populært tiltak som etter hvert har utviklet seg til en tradisjon. Stemningen var høy og ungdommene hygget seg storveis. Ekte julemat med ribbe, medisterkaker og julepølser med tilbehør, gled ned på høykant. Måltidet ble avsluttet med en velsmakende dessert. Det hele er basert på en foreldredugnad. Råvarer ble kjøpt inn og sendt ut. Tilbake fra de respektive kom en komplett julemeny.

Julebordet for en sammensveiset gjeng ble avsluttet med konkurranser og lek. Det var tydelig at de trivdes i hverandres selskap og ingen brøt opp før det nærmet seg skikkelig kveldstid. Det er denne gruppa som drar på treningsleir til Gøteborg i påsken neste år.