Leders hjørne 27/3-17

Postet av Fredrikstad IF den 27. Feb 2017

Hei alle medlemmer i FIF

Ragnar Kruse-Madsen har takket av som leder for FIF og jeg ble valgt som ny leder på årsmøtet 9. februar.
Det er med ydmykhet jeg nå overtar for Ragnar som har vært en markant leder i FIF over mange år og som har gjort denne klubben til hva den er i dag. Jeg vil igjen takke Ragnar for jobben og jeg vet at Ragnar fremdeles vil være sentral i mange oppgaver i Finans og FIF’s husstyre.
Min jobb videre vil være å fortsette arbeidet som har vært gjort i FIF i mange år nå. Vi har et meget kompetent styre i klubben som vil hjelpe meg med dette. Vi har støttespiller i FIF Seniorlauget, Fredrikstads næringsliv, FIF’s trimgruppe og ikke minst har vi mange dyktige trenere, ledere og oppmenn som er kjernen i vårt daglige virke. Takk til alle dere som stiller opp for FIF.
Det er meget hyggelig å se at det spirer og gror i vår klubb. Vi hadde over 100 deltakere i XL lekene i Kongstenhallen og når jeg ser gleden og aktiviteten rundt Julesprinten i desember så er jeg veldig optimistisk for fremtiden. Det er viktig at vi har en sunn og engasjerende fritid og tilby våre unge. Friidrett skaper samhold og mestring.
Vi må ikke glemme at også de som satser på en friidrettskarriere skal ha en plass i FIF. Vi har nå flere ungdommer som er på rekrutteringslandslaget og vi har en stor oppgave for å finne gode forhold for at disse skal utvikles lokalt i vår klubb. Her er det viktig at vi utvikler/videreutvikler gode trenere å ledere som kan bringe disse videre mot norsk og internasjonalt nivå.
Til sist vil jeg komme med en oppfordring til alle medlemmer. FIF skal arrangere mange stevner/Løp/dugnader i 2017. Veldig mange stiller opp og det er viktig for at vi skal drive klubben, Men det er alltid plass til flere slik at vi kan fordele belastningen på flere. Det er oppgaver for alle slik at man behøver ingen forkunnskaper for å hjelpe til.
Den 2. april går vårt årlige gateløp, Fredrikstadløpet, og det er første mulighet for å hjelpe til. Vi trenger mange vakter i gatene, hjelp i sekretariatet og vakter inne i byhallen.
Vi ser fram imot et aktivt og sportslig år med Fredrikstad IF i 2017.
Helge Sandvik
Leder Fredrikstad IF