Kristoffer vant i Asker

Postet av Fredrikstad IF den 9. Jun 2024

Kristoffer Persen vant 200m i Askerlekene med tiden 22.06 sek. i motvind.

Kristoffer Persen har kommet hjem etter fem års universitetsutdannelse i USA. I hele utenlandsperioden har han representert FIF og satt klubbrekorder på 100m og 200m . Målsettingen er å pynte på disse etter hjemkomsten. I lange perioder har han trent på egenhånd godt hjulpet av opplegg og innspill fra trener Zdenko Vojvodic.

Første stevne på norsk jord var Askerlekene i helgen. Under varierende forhold i regn og vind på Føyka Stadion, vant han 200m på tiden  22.06 sek i 1.7 m/sek. motvind. Det er bare fire hundredeler fra klubbrekorden. Han gleder seg over å være hjemme igjen til trening og konkurranser i vante omgivelser. Det kan bli spennende i tiden som kommer.

I tillegg til Kristoffer stilte også Espen Ulriksen opp på 200m MS. Ulrik løp inn til tiden 23,85, som plassert han inn på 4.plassen på resultatlisten.