Dugnad i Apenesfjellet

Postet av Fredrikstad IF den 13. Nov 2017

En dugnadsgjeng på 30-40 unge og gamle medlemmer tok et skikkelig tak for å klargjøre det provisoriske banedekket i Apenesfjellet Parkering for vinterens innendørstrening.

Fredrikstad Idrettsforening har en avtale med kommunen inntil videre om å få benytte parkeringshuset til innendørstrening. FIF har på dugnad i sin tid,  lagt et tartandekke i nedre etasje. Det er et dekke FIF fikk fra Melløs Stadion i Moss da den ble lagt om. Det ble skåret opp, pakket sammen, transportert hit  og rullet ut i parkeringshuset. Skikkelig resirkulering med andre ord. Løpebanen er meget populær og blir flittig brukt også av andre klubber og trimmere.

Tartandekket har imidlertid fart ille, og en skikkelig jobb måtte gjøres for å “lappe” på det, rette det ut og gjøre det egnet for vinterens løpetrening. En større kontingent med ivrige utøvere, ledere og foreldre stilte til dugnad for å utbedre underlaget best mulig. Dette for å klargjøre for innendørstrening nå som kuldegradene biter og mørket gjør det mindre trygt å løpe i gater og på veier. Etter noen timers innsats var banen klar, og ungdommene kunne knapt vente med å komme i gang.