Leders hjørne 9/2-22

Postet av Fredrikstad IF den 9. Feb 2022

Hei alle FIF medlemmer

Da er 2022 godt i gang. Allerede er NM innendørs avviklet og FIF har igjen markert seg med 3 sølv og 1 bronse og god PR på NRK. Dette lover bra for videre satsing mot sommersesongen.

Covid-19 er fremdeles plagsom og vi har også fått kjenne på det i klubben. Men nå ser det ut som det kan gå mot åpning og arrangement kan planlegges på nytt. Vi trenger nå å få arrangert våre tradisjonsrike løp, først Fredrikstad løpet 3. april. I tillegg så kan vi nå planlegge KM i Høyde/Lengde uten tilløp i Østfoldhallen.

Legg også merke til at vi vil arrangere en klubbkveld med Trine Hattestad og Dag Solheim. Jeg håper flest mulig kan delta der for det tror jeg kan bli en fin kveld.

Den 10. februar holder FIF sitt årsmøte som oppsummerer året 2021 og hvor vi velger nytt styre.

Jeg har nå valgt å takke nei til videre leder av FIF sitt styre. Etter 5 år som styreleder så tror jeg det kan være bra med en ny som kan ha andre tanker enn meg. Det har vært mange fine 5 år og det har vært en trivelig og lærerik periode. Samtidig har det vært litt vanskelig de siste 2 årene med begrenset aktivitet og stadig stenging av FIF-huset og Østfoldhallen.

Det jeg er mest stolt av i min 5 årsperiode som leder at FIF klart å få til et treningsanlegg i Østfoldhallen og at vi har klart oss godt økonomisk i pandemiperioden.  Jeg har også vært stolt av hva de aktive har fått til med NM medaljer. Jeg har også hatt glede av alle de relasjonen med fine mennesker som er i og rundt klubben.

Jeg vil fremdeles være godt synlig rundt klubben og vil fremdeles jobbe med arrangement og resultatservice på våre stevner.

Jeg takker for meg for denne gang og håper på en flott framtid for klubben også videre.

Helge S