Ingrid Linn Nordahl var med på å sette ny norsk juniorrekord på 4x400m stafett under U20 EM i Eskilstuna

Postet av Fredrikstad IF den 21. Jul 2015

Ingrid Linn Nordahl ble historisk da han var med på å slette en gammel rekord på 4x 400m stafett.
Ingrid var satt opp på siste etappe for Norges lag under EM U20 i Eskilstuna, der laget løp inn på 3.38,98, mens den gamle rekorden fra 1983 var på 3.40,44.

Vi har sakset følgende ut fra friidrett.no sin hjemmeside (der kursivtekst er undertittel til bildet):
Emily Norum, Karoline Daland, Ingrid Linn Nordahl og Sara Dorthea Jensen løp Norge inn til en imponerende fjerdeplass på 4x00 meter. (Artikkel av Thore-Erik Thoresen)

Stafettjentene jublet som for medalje
Med 3.38,98, pulveriserte Emily Norum, Sara Dorthea Jensen, Karoline Daland og Ingrid Linn Nordahl en juniorrekord av riktig gammel årgang. Det handlet om 4x400 meteren hvor 3.40,44 har motstått alle angrep siden Lisbeth Andersen, Anne Gundersen, Ingunn Holden og Anita flekke satte den i København den 6. august 1983.
At de fire lykkelige stafettjentene også fikk med seg U23-rekorden i samme slengen, ble bare en enda bedre bonus.
- Jeg får helt gåsehud, sa Emily på vegne av seg selv og lagvenninnene.
- Stafett er det kjekkeste du kan være med på og alle var gode, supplerte Sara Dorthea.
At laget vært var med både å prege – og sette farge på EM-stafetten, er hevet over tvil. Sara Dorthea sendte Karoline ut på sølvplass, Ingrid fikk pinnen på fjerdeplass og leverte en kjempeavslutning.
- Vi så vi hadde to gode 400 meterløpere i troppen og at vi med et lag kunne true den norske juniorrekorden. Dette lå bak uttaket, forklarte teamleder Veslemøy H. Sjöqvist.
Plutselig har vi et lag i Europa-toppen!

Les mer på: friidrett.no